בעוד שהיקבים וחנויות היין למיניהן משקיעים את מירב מאמציהם לשמור על היינות בתנאים אופטימאליים, מה קורה כאשר היין מגיע אליכם הביתה?

הדעה הרווחת הא שיין לבן תמיד צריך להיות מוגש צונן ויינות אדומים תמיד צריכים להיות מוגשים בטמפרטורת החדר. עיקרון בסיסי זה נראה הגיוני אבל לא בהכרח נכון. הטמפרטורה שבה אתם מגישים את היין שלכם משפיעה באופן משמעותי על הטעמים והריחות.

slider-3

למה הטמפרטורה חשובה?

תמיד ישנה עקומת למידה, אבל כאשר אתם מבינים את המאפיינים האישיים של כל יין, תוכלו ללמוד במהירות כיצד לשפר את הטעמים שלו.

שני האויבים המרים ביותר של יין הינם טמפרטורה קיצונית וטמפרטורה משתנה

טמפרטורה קיצונית:
קצב ההתפתחות הביוכימית של היין קשור באופן ישיר לטמפרטורה על כן מומלץ לא
לגרום לו להתיישן בטמפרטורה גבוהה מדי.
טמפרטורה משתנה:
תנודות בטמפרטורה גורמות ליין להתרחב ולהתכווץ בתוך הבקבוק. שינויים אלו מעייפים את היין וגורמים לא לאבד את הטעמים והריחות המקוריים.

יין לבן

רוב האנשים מגישים יין לבן ישירות מן המקרר שלהם, אשר מוגדר בטמפרטורה גבוהה עבור מאכלים, אבל לא עבור רוב היינות.

בעוד שרוב האנשים מעדיפים טמפ'  ספציפיות,  45 עד 55 מעלות צלזיוס הן טמפרטורות בסיסיות טובות עבור היינות הלבנים ביותר. לעולם אל תשתמשו במקרר שלכם לאחסון יין לטווח ארוך; זה פשוט קר מדי לאורך זמן ויכול להרוס לצמיתות את הטעמים והניחוחות של היין. כלל אצבע טוב הוא להוציא בקבוק צונן לחלוטין של יין לבן מהמקרר לפחות חצי שעה לפני שאתם רוצים לשתות אותו. לחילופין, אם יש לכם בקבוק בטמפרטורת החדר, שימו אותו במקפיא למשך חצי שעה

יין אדום

הדבר הגרוע יותר מאשר לשתות יין קר מדי הוא לשתות יין חם מדי. הרעיון כי יין אדום מוגש בטמפרטורת החדר אינו תקף מאז המצאת אמצעי קירור.

הבעיה עם הגשה של יין אדום מעל 65 מעלות היא כי שהיין מאבד את איכותו וטעמיו. אם אפשר, שימרו על יין אדום במרתף ורק לפני ההגשה שימו אותו במקרר לבערך  15-20 דקות . כאשר אתם מגישים אותו ודאו שהבקבוק  מרגיש קצת קריר, אבל לא קר.

בגלל שהטמפרטורה משחקת תפקיד כה חשוב בהדגשת הטעמים והארומה של היין, זהו מאוד מומלץ לשמור על הטמפרטורה הנכונה בהתאם לסוג היין.

טבלת טמפרטורות מומלצת

שמפניה (ברוט) – °5

יינות קינוח – °6

סוביניון בלאן, פינו גריגיו, ריזלינג –  °7

שרדונה, ויונייה, זייפנדל לבן, פינו נואר –  °10

קיאנטי, זינפנדל, ריו – °15

קברנה, אדום בורגונדי, בורדו, מרלו, שיראז – °18

לשליחיות של מארזי יין ניתן לפנות לשליחויות בארץ