איך להסתכל על כוס הייןבדיוק כמו באוכל, הטעם הראשוני שלכם מתחיל עם העיניים. הצבע של היין יכול לומר לכם הרבה על היין. רמז מועיל הוא שבעת הסתכלות על יין, החזיקו את הכוס והטו אותה קצת. נסו להחזיק את היין מעל משטח לבן כמו מפת שולחן לבן, צלחת לבנה לגמרי, מפית או כל משטח חלק אחר. כעת, תצטרכו לבחון את העומק של הצבע מהשפה ועד לאמצע הכוס. על מנת להבין לגמרי את הסתעפות הצבע, במקרה זה, זה עוזר אם יש לכם הבנה פשוטה של איך יין צריך להיראות בהתאם לסוג הענבים, הגיל ועונת הגידול. לעת עתה, אנחנו מתכוונים להתמקד ביין בורדו, שהוא לרוב שילוב שנשלט ע"י קברנה סוביניון או מרלו.

צבע

עבור יין בורדו צעיר, הוא צריך להיות כהה, ולהציג עומק צבע משפת הכוס ועד לאמצע. הצבע יכול להיות סגול או כחול כהה, לרוב בגוונים מבריקים. צבעים עמוקים ועשירים יותר מודיעים לטועם שזהו יין מרוכז. עבור החך שלי, הריכוז והעומק של הטעם הם דברים טובים. יינות צעירים שחסר להם צבע טוב ירגישו פחות בשלים ויותר חומציים. זה טבעי עבור יינות פינו נואר. אבל עבור יינות צעירים שנוצרו באמצעות בורדו, אתם תצפו לראות צבע עמוק, עשיר וטוב. עומק הצבע הוא גם טוב, והוא אינדיקטור מתחיל לסוג היין. בורדו בעל גוון כהה ודומה לדיו כנראה יהיה חזק וממלא את הפה. בורדו צעיר או יינות צעירים בסגנון בורדו עם צבעים בהירים יהיו קלילים יותר בטעמם, עם יותר פירות אדומים מאשר שחורים ובהירים יותר בחומציותם.

הרגליים או הדמעות בצד הכוס

השלב הבא בהערכה הויזואלית של היין היא הרגליים או הדמעות בצד הכוס. גודל הדמעות או הרגליים ואורך הזמן שהם נשארים בכוס נותנים הצצה לתוך רמת האלכוהול והמתיקות הפוטנציאליים של היין, כמו גם הצמיגות שלו. רגליים דקות שמתפזרות במהירות לרוב נמצאות ביינות קלילים יותר ומרוכזים פחות. עם זאת, רגליים עבות יותר, או יותר נכון רגליים אתלטיות שנותרות זמן רב יותר על הכוס מעידים על יין עשיר ומרוכז שהוא פירותי ומתוק. שוב, חשוב לציין שהרגליים והדמעות ביין קשורים לסוג הענבים והמדינה בה נוצר היין. עבור יינות מסוג בורדו, אנחנו רוצים לראות דמעות רחבות שנשארות בכוס. רגליים ודמעות יאפשרו לכם לדעת קצת על כמות האלכוהול ורמת המתיקות של היין, הם לא אינדיקטור שאתם תאהבו את היין או לא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *