הריחות והניחוחות של הייןאז עד עכשיו הסתכלתם על היין, מה השלב הבא בללמוד איך להיות טועם יין מקצועי? זה קל. אתם צריכים לטעום את היין. זוכרים שהסתכלנו על היין בשביל להעריך אותו? כעת, אנחנו הולכים לערבל ולהריח את היין. חוש הריח שלכם חזק יותר משאתם חושבים. הוא רכיב מפתח להבין איך לטעום יין כמו מקצוען.

אומרים ש-85% מהטעם שמרגישים נובע מחוש הריח. אבל אתם לא יכולים להריח את היין מבלי לערבל אותו בעדינות בכוס. אם אתם מתחילים, על מנת להימנע מלהריח את היין מהבגדים, ערבלו את הכוס, אבל השאירו את גבעול הכוס נטוע על השולחן. אתם לא תשפכו את היין אם תשאירו את הכוס מעוגנת לשולחן. פעולת הערבוב מאפשרת לחמצן להיכנס ליין, שמאפשר לו לשחרר את ריחותיו אל האוויר ולעטוף את הכוס.

לאחר ערבול היין, אתם יכולים להשתמש בכל טכניקה שעובדת לכם בעת רחרוח הארומות של היין. עם זאת, טריק קטן שיכול לעזור הוא להשאיר את הפה פתוח קמעה בעת שאיפה ונשיפה של הריחות. הסוד הקטן הזה יאפשר לכם להבחין ביותר מורכבויות ארומטיות ביין. בהמשך, זה לא מספיק רק לשאוף את הריח. תרחרחו אותם יותר מפעם אחת. אתם תשאפו יותר מארומות היין באמצעות הטכניקה הזאת. בסופו של יום, אין דרך נכונה או שגויה לרחרח יין. השתמשו במה שעובד עבורכם. חלק מהטועמים שואפים עמוק, וחלק מרחרחים בנשימות קצרות, ואחרים משלבים בין שתי הטכניקות. מצאו את הטכניקה שעובדת עבורכם.

באופן כללי, אם יין מריח טוב, כלומר אין ריחות לא נעימים כמו ריח של כלבים רטובים, עיתונים ישנים, עובש, חומץ או בכללי ריחות לא נקיים, היין הוא טוב. השלב הבא הוא לבחון כמה מורכב הריח של היין ואילו ריחות לוקחים חלק בפרופיל הארומטי. המפתח להיות טועם יין מקצועי טמון בהבנה שלכולנו יש רמות שונות של יכולות הרחה. חלק יהיו יותר רגישים מאחרים. ישנם אנשים שיבחינו בריחות שאחרים לא מבחינים בהם. זיכרון חושים, או יותר נכון זיכרון ריחות הוא המפתח פה. רוב הריחות שנמצאים ביין הם מוכרים לנו. חוסר הפחד לנסות להיזכר, לזהות ולתקשר את החושים שלנו זה כל מה שנחוץ פה. חשוב לציין שהיינות והענבים שיוצרים אותם הם מורכבים וברגע שהפחד לשתף את תחושותיכם נעלם, זה לא ירגיש כמו סתם יין אדום או לבן. אתם תגלו מערך גדול של ריחות וטעמים בתוך היין שלכם.